Vanliga frågor
Här listar vi vanliga frågor och svar.
Saknar du någon fråga?
Alla våra kurser har utgångspunkt i läroplaner, aktuell forskning och beprövad erfarenhet. Här träffar du och byter erfarenheter med deltagare från olika delar av landet. Du kan välja mellan att gå kurs på plats hos oss eller att delta på en digital kurs via din dator.
En kurs innebär fortbildning i det mindre formatet. Du ska ha möjlighet att ställa dina frågor och få svar. Vi tar emot ca 30 deltagare per kurs när vi ses i kurslokalen och ibland några fler när vi ses digitalt.
Efter genomförd fortbildning erhåller du ett kursintyg.
På plats erbjuder vi heldagskurser från 9.00-16.30, hålltider för dagen:
9.00 Start
10.00 Fika
12.30-13.30 Lunch
15.00 Fika
16.30 Slut
Digitala kurser finns både som hel- och halvdag, hålltider för digitala heldagskurser:
9.00 Start
10.00 Fika
11.30-12.20 Lunch
14.00 Fika
15.30 Slut (Ledarskapskurser slutar 16.00)
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss.
Alla priser gäller per deltagare.
Endagskurser
Digital kurs: 3350:- kr (exkl. moms)
På plats kurs: 3750:- kr (exkl. moms)
Tvådagarskurser
Digital kurs: 6500:- kr (exkl. moms)
Kombination på plats + digitalt: 6900:- kr (exkl. moms)
Tredagarskurser
Digital kurs: (från) 8700:- kr (exkl. moms)
Kombination på plats + digital: (från) 9500:- (exkl. moms)
Priser kan komma att variera beroende på kursens omfattning.
En digital kurs ger dig samma fortbildning som om du är på plats fysiskt. Du interagerar med kursledaren och de övriga deltagarna via din dator, surfplatta eller telefon.
Ca en vecka innan kursen får du länken till det digitala kursrummet i ett mail samt information om hur du ansluter.
Det du behöver tänka på är att ha en stabil nätverksanslutning samt att internet explorer inte är kompatibelt med denna lösning. Använd Google Chrome.
Du kan välja mellan att gå konferens på plats hos oss eller delta digitalt via din dator.
En livesänd digital konferens innebär att du följer föreläsningarna från konferensen från din dator, surfplatta eller telefon. Du kan ställa frågor till fortbildaren och interagera till viss del med övriga deltagare via chatt.
Ca en vecka innan konferensen får du länken till det digitala konferensrummet i ett mail samt information om hur du ansluter.
Det du behöver tänka på är att ha en stabil nätverksanslutning samt att internet explorer inte är kompatibelt med denna lösning. Använd istället exempelvis Google Chrome, Fire fox eller Safari
När ni vill samlas i grupp och arbeta med ett specifikt område tar vi tillsammans er fram ett skräddarsytt upplägg utifrån ert nuläge. Vi fortbildar såväl större som mindre grupper: arbetslag, ämneslag, ledningsgrupper, hela arbetsplatser och kommuner. Målet är att ni ska få ny kunskap, inspiration och möjlighet att utveckla en gemensam förståelse tillsammans för att utvecklas. Vi arbetar även i process och med flera tillfällen när det behövs för verksamhetens utveckling.
Vi kommer till er eller om det passar bättre genomförs det digitalt.
Så länge det finns platser kvar kan du anmäla dig via webben. När det bara finns ett fåtal platser kvar uppmanas du istället ringa till oss för anmälan. Är fortbildningen fullsatt framgår också detta. All information finns vid respektive fortbildning på webben.
Vi skickar bekräftelsen till den mailadress som uppgavs vid anmälan. Detta görs senast 2 veckor innan fortbildningsdagen. Saknar du bekräftelse kan det bero på att vi har fel mailadress till dig eller att den hamnat i din skräppost. Du kan alltid ta kontakt med oss för att få hjälp.
Fram till 30 dagar innan kursen eller konferensen kan du avboka din plats kostnadsfritt. Efter 30 dagar är anmälan bindande, men vid förhinder går det naturligtvis bra att överlåta kursplatsen till annan person på din arbetsplats.
Ja i våra anpassade uppdrag tar vi ett samtal för att ringa in ett upplägg som passar för er. Det är våra fortbildningsrådgivare som hjälper er med detta.